15 Mayıs 2013 Çarşamba

SÜT REÇELİ (DULCE DE LECHE) SÜT KARAMELİ

MALZEMELER
1 Litre Süt
1 Su Bardağı Şeker
1 Tatlı Kaşığı Karbonat

YAPILIŞI
1- Sütü kaynatın (Ben mandıradan aldığım sütü kullandım daha çabuk pişti, paket sütler daha sulu olduğu için pişirme süresi uzayacaktır.)
2- Kaynayan süte toz şeker ve karbonatı ekleyin (Bu arada büyük bir tencere kullanın çünkü karbonatı ekleyince süt kabarıyor) arada sırada karıştırarak 1 saat pişirin. Muhallebi kıvamını alıp kahverengi bir renk alacak. Ben oluşum aşamalarının resimlerini koydum 1 saat dikkat ettiğim sütü son 5 dakikada ihmal edince gördüğünüz gibi biraz dibini tutup rengi çok koyulaştı ama sonuç muhteşem kardeşim kaşıklaya kaşıklaya kavanozun yarısını sıcak sıcak yedi okadar nefis bir tatki kahvaltıda ekmeğin üzerine sürülebilir, kek ve kurabiyeler pastalara eklenebilir tabiki kaşık kaşık yenebilir bununla ilgili denemeler yapıp sizinle paylaşmayı düşünüyorum Afiyet Olsun



Hiç yorum yok: