10 Şubat 2012 Cuma

KAVALA KURABİYESİ DENEMELERİ 1


Malzeme Listesi:


• 125 gr oda sıcaklığında teryağı

• 1,5 su bardağı un
• 1 su bardağı badem(file)

• 1 çay bardağı pudra şekeri

• 1 çay kaşığı karbonat

Tarif:

1- Unu ve  bademi teflon tavada yağsız olarak kokusu çıkana kadar 5 dakika karıştırarak kavuralım.

2- Biraz ılınmasını bekleyelim, yağını,karbonatı,şekeri katıp kaşıkla karıştıralım ,hamur toparlanınca, merdane yardımıyla açalım.

3- Açtığımız hamuru , su bardağıyla kesip ,ay şekli verelim, yağlı kağı serdiğimiz tepsimize dizelim.

4- Önceden ısınmış 180° C fırında 15 dakika  pişirelim ,ılınınca üzerine pudra şekeri serpip servis yapalım. afiyet olsun

Kurabiyenin tarifi yukarıdaki gibi ama benim nasıl yaptığıma gelecek olusak ben unu ve bademi yağla beraber kavurdum tabiki çok koyu bir renk aldı ve çok yumuşak bir hamur oldu. Ben de içine 1 su bardağı un daha ekleyip katılaştırdım bu kez çok katı oldu bende içine bir yumurta ekledim. sonuç mükemmel oldu. hayatımda yediğim en güzel kurabiyelerle tanıştım. Tercih sizin ister orjinal tarifi deneyin isterseniz benim bozduğum şeklini. Ben orjinal tarifi bir kez daha deneyeceğim sonucu bildiririm. afiyet olsun

Hiç yorum yok: