2 Ocak 2012 Pazartesi

ANTEP FISTIKLI ŞAMBALİ (MISIR İRMİĞİ İLE)

MALZEMLER
2 su bardagı irmik (ben mısır irmiği kullandım)
1 su bardagi seker
1 su bardagi yogurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 çorba kaşığı antep fıstığı

Serbeti icin:
3 su bardagi seker
2 su bardagi su
1 tatli kasigi limon suyu

YAPILIŞI
1-Malzemelerin hepsi karistirilip yağlanmış  kaliba dökün
2-Uzerine kabukları soyulmuş  bademleri dizin
3-Nar gibi kızarıncaya kadar 180C derecede ısınmış fırında pişirilir.
4-Bu arada seker ve suyu kaynatın. Kaynadıktan yaklaşık 4-5 dakika sonra limon suyu ekleyip bir taşim daha kaynatıp kapatın.
5-tatlıyı fırından çıkarınca kaynayan surup dökülür. Şurubu tamamen çekince istediğiniz  şekilde kesilip servis edin.
AFİYET OLSUN

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba mısır irmiğini daha önce duymadım nerde bulabiriz, bilinen bir marka var mı

mutfakta havva var dedi ki...

ben İzmir de yaşıyorum mısır irmiğini Değirmen isimli bir bakliyatçıdan alıyorum kendileri öğütüyorlar markası yok

Adsız dedi ki...

Hem şerbet hem sambacı sıcakmış olucak